uitgelicht

 

In 4 jaar heb ik Eliza was here op branding niveau binnen een klein team uitgebouwd tot een succesvol en onderscheidend merk met betekenis binnen de reisbranche. Binnen een gedreven team met een hands on mentaliteit is het merk met een heldere propositie in de markt gezet. Weg van de massa waarbij storytelling centraal staat en uitsluitend kleinschalige ongerepte vakantieplekjes worden aangeboden. Verantwoordelijk voor een consistente brandstrategie vertaal ik de kernwaarden in innovatieve en onderscheidende marketingmiddelen. Waarbij engagement, beleving en service centraal staan binnen de customer journey.

Verantwoordelijk voor:

Brand direction
Creëren en verscherpen van merk identiteit, concept en strategie.

Creatieve direction
Creatieve visie en totale visuele verschijning van het merk.

Brand experience
Neerzetten van zintuigelijke merkbeleving doormiddel van Eliza events, activaties en incentives.

Fotografie & film
Campagne en brand fotografie & film.


Onderstaand een selectie van een aantal projecten.

Brandfilm
Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf. Deze brandfilm staat voor alles wat Eliza was here denkt, zegt en doet.
Gefilmd vanuit haar oogpunt deelt ze haar mooiste vakantie herinneringen. Weg van de massa en in stijl van het land.

brand craft, marketing, branding, concept, communicatie, merken, fotografie, film

 

Eliza’s pop up vakantieplek in Amsterdam
Zuid Europa komt drie maanden tot leven midden in het centrum van Amsterdam. Een gevel van een leegstaand pand wordt omgetoverd tot een onontdekte Eliza pop-up vakantieplek. Een plek waar passanten midden in de hectiek van de stad even weg kunnen dromen. Via een PR stunt wordt de campagne gelanceerd. Passanten worden meegenomen in het ochtendritueel van een Italiaanse familie, een Griekse marktkoopman serveert ’s middags zijn specialiteiten en de dag wordt afgesloten met een Spaanse fiesta. Omwonenden uit het Museumkwartier worden bij de activatie betrokken door ze een week lang te verwennen met kleine verassingen van Eliza. Zo vinden ze o.a. in de ochtend een zak met verse broodjes aan hun voordeur.  Dit zorgt voor landelijke media aandacht en een buzz.

brand craft, marketing, branding, concept, communicatie, merken, fotografie, film



Eliza’s Lange Tafel in het Gras event
Jaarlijks nodigt Eliza 300 brand ambassadeurs uit voor haar Lange tafel in het Gras. Een buitendiner met locale producten op onontdekte plekjes, verspreid door Nederland. Vijf zondagen per jaar staan in het teken van het delen van vakantie verhalen, fijnproeven en Eliza was here.

 brand craft, marketing, branding, concept, communicatie, merken, fotografie, film


Print en animated outdoor campagne
Een landelijke advertentie en animated abri outdoor campagne op NS en metro stations. De campagne is een vertaling van Eliza’s vakantiebeleving. Waarbij je niet meer dan een glimp van haar te zien krijgt. Ze laat een spoor achter in de vorm van een hand, een persoonlijk item, een ontmoeting met een local of een bepaalde beleving. Dit vertaald letterlijk het ‘was here’. Zo blijft de mystiek rondom haar bestaan behouden en krijgt de kijker genoeg ruimte om zijn/haar eigen gevoel en vakantiebeleving in te vullen.

 brand craft, marketing, branding, concept, communicatie, merken, fotografie, film

 

Mood fotografie voor verschillende communicatiemiddelen